Seler korzenny


korzeń selera, seler, bulwa selera

Seler korzenny to prawdziwy przyjaciel osób które są na diecie, poprawia trawienie tłuszczów, można go stosować zamiast soli a dodany do potraw wzbogaca jej smak i zapach.

Ma właściwości moczopędne i oczyszczające z toksyn. Stosuje się go przy leczeniu kamicy nerkowej oraz przy zaburzeniu czynności nerek.

Polecany jest dla niejadków gdyż pobudza apetyt, osoby które mają nadciśnienie tętnicze powinny włączyć go do swojej diety. Seler jest bogaty w witaminę C oraz kwas foliowy który jest niezbędny do prawidłowego rozwoju układu nerwowego oraz mózgu płodu.

Bogaty w wapń podstawowy budulec kości, potas który reguluje nadciśnienie tętnicze oraz fosfor który jest składnikiem mineralnym niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania każdej komórki w organizmie.

Seler zawiera też dość dużo sodu, dzięki temu po dodaniu większej ilości selera do potrawy będziemy używali mniej soli, lub wcale nie solili potrawy.


  












Wartości odżywcze w 100 gramach świeżego produktu

Wartość energetyczna Białko Węglowodany Błonnik Cukier Tłuszcz Woda Cholesterol

176 kJ
(42 kcal)
1,5g 9,2g 1,8g 1,6g 0,3g 88g 0g























Ilość witamin w 100 gramach świeżego produktu

C E K Tiamina Ryboflawina Niacyna B6 Kwas foliowy Kwas pantotenowy Cholina

8mg 0,4mg 41mcg 0,1mg 0,1mg 0,7mg 0,2mg 8mcg 0,4mg 9mg

























Ilość minerałów w 100 gramach świeżego produktu

Wapń Żelazo Magnez Fosfor Potas Sód Cynk Miedź Mangan Selen

43mg 0,7mg 20mg 115mg 300mg 100mg 0,3mg 0,1mg 0,2mg 0,7mcg












  
Niepołomice 2011, Piotr Eliasz