Rukola


rukola

Rukola a dokładnie rokietta siewna rośnie dziko, jest także uprawiana na skalę przemysłową.
Liście bardzo podobne do mlecza ale nieco mniejsza, w smaku lekko orzechowa i ostra jednak nie tak jak kiełki rzodkiewki.
Zawiera dużo potasu który skutecznie obniża ciśnienie krwi, magnezu odpowiedzialnego przede wszystkim za prawidłowy skurcz mięśni w tym mięśnia sercowego oraz fosforu który odpowiada za funkcjonowanie każdej komórki naszego organizmu.
Nie należy zapomnieć tu o sporej ilości wapnia budulca kości, witaminy K która odpowiedzialna jest za prawidłową krzepliwość krwi a co najważniejsze hamuje ona rozwój raka piersi, jajników, okrężnicy, pęcherzyka żółciowego, wątroby i nerek.
Rukola to dość spora ilość witaminy A która odpowiada za nasz wzrok, wygląd skóry i włosów, zawarta witamina C wzmacnia nasz organizm, zapobiega szkorbutowi czy samoistnym krwawieniom.














Wartość odżywcza w 100 gramach surowego produktu

Wartość energetyczna Węglowodany Błonnik Cukier Białko Tłuszcz kwas Omega-3 kwas Omega-6 Woda Cholesterol

105kJ (25kcal) 3,7g 1,6g 2,1g 2,6g 0,7g 170mg 130mg 91,7g 0g


























Witaminy w 100 gramach surowego produktu

A C E K Ryboflawina Niacyna B6 Kwas foliowy Kwas pantotenowy Cholina Betaina

2373 IU 15mg 0,4mg 109mcg 0,1mg 0,3mg 0,1mg 97mcg 0,4mg 15,3mg 0,1mg


























Minerały w 100 gramach surowego produktu

Wapń Żelazo Magnez Fosfor Potas Sód Cynk Miedź Mangan Selen

160mg 1,5mg 47mg 52mg 369mg 27mg 0,5mg 0,1mg 0,3mg 0,3mcg












Niepołomice 2011, Piotr Eliasz