Fasolka szparagowa


fasolka szparagowa żółta

Fasolka szparagowa jest niskokaloryczna i ma niski indeks glikemiczny, dlatego warto włączyć ją do swojej diety. Pojawia się na straganach i w sklepach pod koniec czerwca z początkiem lipca, jest wiele odmian oraz kolorów, jednak najczęściej dostępna jest żółta lub zielona fasola szparagowa. Zielona fasolka zawiera więcej witaminy A która bardzo dobrze działa na nasz wzrok, wygląd skóry, włosów oraz paznokci. Zarówno żółta jak i zielona zawiera dużo witaminy C która ogólnie wzmacnia nasz organizm.
W zielonej znajdziemy dość sporo witaminy K która odpowiada za prawidłową krzepliwość krwi, chroni nas przed krwotokami wewnętrznymi, ma właściwości przeciwbakteryjne i przeciwgrzybiczne.
fasolka szparagowa zielona, świeża fasolka szparagowa zielona Osoby które mają niedobór żelaza oraz słabe kości powinny włączyć do swojej diety fasolkę szparagową, w szczególności zieloną. Odwar ze strąków działa moczopędnie i obniża ciśnienie krwi, jednak zalecam gotowanie fasolki na parze gdyż zachowuje więcej swoich właściwości i wartości odżywczych. Niektóre informacje wyszczególniono ze względu na kolor fasolki, jeżeli tło jest białe to wartość jest taka sama dla obydwu kolorów.













Wartość odżywcza w 100 gramach świeżego produktu

Wartość energetyczna Białko Węglowodany Błonnik Cukier Woda Cholesterol

130 kJ
(31 kcal)
1,8g 7,1g 3,4g 1,4g 90,3g 0g


b.d.























Witaminy w 100 gramach świeżego produktu

A C E K Tiamina Ryboflawina Niacyna B6 Kwas foliowy Kwas pantotenowy Cholina Betaina

690 IU 16,3mg 0,4mg 14,4mcg 0,1mg 0,1mg 0,8mg 0,1mg 37mcg 0,1mg 15,3mg 0,1mg

108 IU b.d. b.d. b.d. b.d.




























Minerały w 100 gramach świeżego produktu

Wapń Żelazo Magnez Fosfor Potas Sód Cynk Miedź Mangan Selen Fluorek

37mg 1mg 25mg 38mg 209mg 6mg 0,2mg 0,1mg 0,2mg 0,6mcg 19mcg

b.d.













Niepołomice 2011, Piotr Eliasz