Pistacje prażone z dodatkiem soli



pistacje, pistacje prażone z dodatkiem soli, orzechy pistacji, orzechy pistacjowe

Orzechy pistacjowe to jedna ze zdrowszych przekąsek, jednak należy pamiętać że jak każde orzechy są kaloryczne. W 100 gramach orzechów pistacjowych znajdziemy około 560 kcal, warto je jeść ze względu na ich właściwości zdrowotne. Pistacje regulują wchłanianie złego cholesterolu, dzięki dużej zawartości fitosteroli które blokują wchłanianie w jelicie cienkim. Pistacje zawierają głównie cenne witaminy z grupy B (B6, B1, B2, B3). Zawierają także spore ilości witaminy K, E oraz kwasu foliowego. Pistacje bogate są w miedź która dba o układ krwionośny, selen chroni nas przed atakiem wolnych rodników, bakterii i wirusów. Pistacje to także bogate źródło magnezu który odpowiada głównie za pracę naszych mięśni, potasu który dba o prawidłowe ciśnienie oraz fosforu który jest głównym składnikiem zębów i kości. Pistacje warto jadać codziennie ale bez przesady, garść dziennie skutecznie poprawi poziom cholesterolu. Włączmy więc pistacje do naszej diety, dostarczą nam witamin i minerałów, pomogą zmniejszyć poziom cholesterolu i zadbają o naszą linię.














Wartość odżywcza w 100 gramach prażonych pistacji

Wartość energetyczna Białko Węglowodany Błonnik pokarmowy Skrobia Cukier Tłuszcz Fitosterole Woda Cholesterol

2378 kJ
(568 kcal)
21,2 g 26,8 g 10,3 g 1,4 g 7,8 g 46 g 214 mg 2 g 0 mg



























Ilość witamin w 100 gramach prażonych pistacji

A C E K Tiamina Ryboflawina Niacyna B6 Kwas foliowy Kwas pantotenowy Choina Betaina

262 IU 2,3 mg 1,9 mg 13,1 mcg 0,8 mg 0,2 mg 1,4 mg 1,3 mg 50 mcg 0,5 mg 71,2 mg 0,8 mg




























Ilość minerałów w 100 gramach prażonych pistacji

Wapń Żelazo Magnez Fosfor Potas Sód Cynk Miedź Mangan Selen

110 mg 4,2 mg 120 mg 485 mg 1042 mg 405 mg 2,3 mg 1,3 mg 1,3 mg 9,2 mg












Niepołomice 2011, Piotr Eliasz