Pigwa



pigwa, owoce pigwy, pestki pigwy, żółta pigwa

Pigwa pospolita, dojrzewa na przełomie września i października, uprawiana głównie jako krzew ozdobny jednak jej właściwości uodpornią nasz organizm. Owoce pigwy niestety nie nadają się do jedzenia na surowo, jednak idealnie nadają się na przetwory. Pigwa zawiera dużo witaminy C, w 100 gramach znajdziemy około 15 miligramów tej witaminy dlatego w okresie jesienno zimowym jest idealna do herbaty.
W pigwie znajdziemy też takie minerały jak żelazo, potas, miedź, magnez, fosfor, wapń i selen.










Wartości odżywcze w 100 gramach świeżego owocu pigwy

Wartość energetyczna Białko Węglowodany Błonnik pokarmowy Tłuszcz Woda

239 kJ
(57 kcal)
0,4 g 15,3 g 1,9 g 0,1 g 84 g
















Ilość witamin w 100 gramach świeżej pigwy

A C Niacyna Kwas foliowy Kwas pantotenowy

40 IU 15 mg 0,2 mg 3 mcg 0,1 mg






















Ilość minerałów w 100 gramach świeżej pigwy

Wapń Żelazo Magnez Fosfor Potas Sód Miedź Selen

11 mg 0,7 mg 8 mg 17 mg 195 mg 4 mg 0,1 mg 0,6 mcg










Niepołomice 2011, Piotr Eliasz