Gruszka

gruszka, owoc gruszy, gruszka żółta Jeżeli masz problem z tarczycą to gruszka jest jedynym owocem który zawiera jod, a jak wiadomo minerał ten bardzo dobrze wpływa na pracę tarczycy. Gruszka zapobiega zarówno biegunkom jak i zaparciom, jeżeli masz biegunkę zjedz zieloną twardą odmianę natomiast przy zaparciach zbawienna jest gruszka miękka i bardzo dojrzała.

Gruszka zawiera witaminę C która wzmacnia odporność w okresie jesienno zimowym, witaminę K która odpowiedzialna jest przede wszystkim za prawidłową krzepliwość krwi i zapobiega osteoporozie.

Owoc gruszy skutecznie obniża ciśnienie krwi, dzięki zawartości dość dużej ilości potasu. Natomiast miedź która także występuje w gruszce w sporych ilościach, bardzo dobrze wpływa na pracę mózgu.













Wartości odżywcze w 100 gramach świeżej gruszki

Wartość energetyczna Białko Węglowodany Błonnik pokarmowy Cukier Tłuszcz Woda Fitosterole Cholesterol 

243 kJ
(58 kcal)
0.4 g 15,5 g 3,2 g 9,9 g 0,1 g 84 g 8 mg 0












    











Witaminy w 100 gramach świeżej gruszki

A C E K Niacyna Kwas foliowy Cholina Betaina

23 IU 4,2 mg 0,1 mg 4,5 mcg 0,2 mg 7 mcg 5 mg 0,2 mg























Minerały w 100 gramach świeżej gruszki

Wapń Żelazo Magnez Fosfor Potas Sód Cynk Miedź Selen Fluorek

9 mg 0,2 mg 7 mg 11 mg 119 mg 1 mg 0,1 mg 0,1 mg 0,1 mcg 2,2 mcg












Niepołomice 2011, Piotr Eliasz