Figi



figa, figi, owoce, kwiaty, słodkie owoce

Masz problemy z cholesterolem jedz figi, dzięki dużej zawartości fitosteroli skutecznie obniżają wchłanianie złego cholesterolu. Regulują pracę układu krwionośnego, układu pokarmowego.
Figi to doskonałe źródło cukru, zatem zamiast słodkiego batonika lepiej zjeść figę. Świeże figi nie są jakoś przesadnie bogate w witaminy, najwięcej mają witaminy K oraz B6, oraz potasu i manganu. Suszone figi są bogatsze w witaminy i minerały, jednak ta sama porcja suszonych fig jest bardziej kaloryczna. Oczyszczają i wzmacniają organizm, działają przeciwbakteryjnie i wspomagają leczenie wrzodów żołądka. Idealne dla osób które chcą rzucić palenie, po obfitym posiłku zamiast zapalić zjedz jedną figę. Figa to idealny dodatek do dziczyzny, wieprzowiny czy wołowiny. W kuchni figi są bardzo uniwersalne, można je jeść surowe, gotowane na słodko, słono.

     












Wartości odżywcze w 100 gramach świeżej figi

Wartość energetyczna Białko Węglowodany Błonnik pokarmowy Cukier Woda Fitosterole Cholesterol

310 KJ
(74 kcal)
0,7 g 19,2 g 2,9 g 16,3 g 79 g 31 mg 0 mg

























Witaminy w 100 gramach świeżej figi

A C E K Tiamina Ryboflawina Niacyna B6 Kwas foliowy Kwas pantotenowy Cholina

142 IU 2 mg 0,1 mg 4,7 mcg 0,1 mg 0,1 mg 0,4 mg 0,1 mg 6 mcg 0,3 mg 4,7 mg


























Minerały w 100 gramach świeżej figi

Wapń Żelazo Magnez Fosfor Potas Sód Cynk Miedź Mangan Selen

35 mg 0,4 mg 17 mg 14 mg 232 mg 1 mg 0,2 mg 0,1 mg 0,1 mg 0,2 mcg












Niepołomice 2011, Piotr Eliasz