Kasza gryczana biała

kasza gryczana biała nie palona

Kasza gryczana biała jest delikatniejsza w smaku i zapachu w stosunku do kaszy gryczanej prażonej.

Jest bardziej kaloryczna, jednak zawiera jeszcze więcej cennych minerałów i witamin.

Po pierwsze posiada więcej białka, a dodatkowo jest ono lepiej przyswajalne niż w kaszy gryczanej prażonej.

Jest bogata w witaminy z grupy B a w szczególności ryboflawinę oraz niacynę witaminy te odgrywają bardzo ważną rolę w przemianie materii.

Kasza biała gryczana jest bogata w miedź, mangan, magnez, fosfor i żelazo, osoby które chcą zrzucić parę kilogramów mangan odgrywa tutaj bardzo ważną rolę gdyż bierz udział w przemianie białkowej, tłuszczowej i węglowodanowej.

Jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego, a to on jednym słowem oczyszcza nasz organizm z toksyn i pomaga w trawieniu i utrzymaniu prawidłowej wagi.











Wartości odżywcze w 100 gramach nie gotowanej kaszy gryczanej

Wartość energetyczna Białko Węglowodany Błonnik pokarmowy Tłuszcz Woda

1436 kJ
(364 kcal)
13,2 g 71,5 g 10 g 3,4 g 9,7 g

















Witaminy w 100 gramach nie gotowanej kaszy gryczanej

Tiamina Ryboflawina Niacyna B6 Kwas foliowy Kwas pantotenowy

0,1 mg 0,4 mg 7 mg 0,2 mg 30 mcg 1,2 mg





















Minerały w 100 gramach nie gotowanej kaszy gryczanej

Wapń Żelazo Magnez Fosfor Potas Sód Cynk Miedź Mangan Selen

18 mg 2,2 mg 231 mg 347 mg 460 mg 1 mg 2,4 mg 1,1 mg 1,3 mg 8,3 mcg












Niepołomice 2011, Piotr Eliasz